




Opvallen in de media-mix?
Die rol is weggelegd voor de postale mailing,
of het nu een brievenbuszending is of een postpakket.
Echte post is zoveel leuker!
De brievenbus leegmaken, is nog steeds iets wat we allemaal doen, misschien niet meer dagelijks maar zeker eenmaal of tweemaal per week. Geadresseerd of niet, reclamepost is tastbaar en wordt doorgaans positief onthaald. De post in onze brievenbus prikkelt onze nieuwsgierigheid meer dan de e-mail die nonchalant in onze mailbox verschijnt en even snel weer verdwijnt. Iemand nam de moeite om een brief te schrijven, kwalitatief papier te kiezen en een postzegel te betalen. Dat geeft ons het gevoel dat we gewaardeerd worden door de brievenschrijver.
Een gepersonaliseerde postmailing is een middel om klanten te bedanken en te belonen voor hun klantentrouw, of nieuwe producten of services aan te kondigen met een interessante promotie. Speciale aanbiedingen krijgen een speciaal plekje op het keukentablet of in de living tot we een beslissing genomen hebben. De boodschap verdwijnt niet onmiddellijk in de tsunami van e-mails die we dagelijks over ons heen krijgen en nauwelijks gelezen krijgen. Een postmailing die creatief is opgesteld, heeft een grotere kans om gelezen te worden, en zal effectiever zijn. Een e-mail zich richt tot een enkel individu, maar een brievenbuszending gaat vaak door de handen van meerdere huisgenoten.
Door de snelle digitalisering van de afgelopen jaren, valt er doorgaans minder post in de brievenbussen. Resultaat: uw mailing valt nog meer op dan vroeger. Maar ziet u in het postlandschap nog het bos door de bomen? Contrapunt volgt nauwgezet het reilen en zeilen van bpost (en buitenlandse post). Wij zien, voor u, het bos door de bomen.
Ons machinepark verraadt de core-business van Contrapunt: mailhandling.
Van postkaartmailings over plooien van brieven en onder omslag of folie steken van brieven en/of brochures, flyers, folders of affiches. Brievenbuszendingen of pakjespost. Commerciële of administratieve zendingen, en tijdschriften.
Mailhandling is een activiteit waar nogal wat expertise bij komt kijken. Zo vraagt u zich misschien af:
-
Hoe begin ik aan de organisatie en de creatie van een postmailing?
-
Ik heb een uitnodiging voor mijn opendeurdag, wanneer verzend
ik best mijn mailing? -
Kan mijn magazine verstuurd worden aan het tijdschrifttarief,
het meest voordelige portkosttarief van bpost? -
Hoe doe ik een prevalidatie van mijn direct mailing bij bpost om recht te hebben op het voordelige DM Boost portkosttarief?
-
Kan mijn mailing aan de betere DM Boost tarieven worden verzonden of betaal ik het duurdere portkosttarief voor administratieve mailings?
-
Mag mijn magazine nog onder folie in 2023?
En wat zijn de mogelijke alternatieven? -
Wat zijn de beperkingen voor de lay-out van de omslag of het schutblad?
-
Hoe hou ik mijn portkosten zo laag mogelijk?
-
Welke tips verhogen de ROI (return on investment) van mijn zending?
-
Ik heb buitenlandse post, welk portkosttarief betaal ik?
Bij Contrapunt kan u terecht met al uw vragen.
Wie zich tijdig informeert, kan snel schakelen bij de drukwerkvoorbereiding en in het productieproces, de doorlooptijd voor de realisatie verkorten, en genieten van de best mogelijke portkosttarieven.
Ook voor alle aanverwante diensten van mailhandling kan u bij Contrapunt terecht. Wij tillen uw drukwerk naar een hoger niveau met:
-
Adresvoorbereiding en matchings
-
Diverse mogelijkheden van personalisatie (tekst, beeld, QR-code..)
-
Drukwerkvoorbereiding, een kunst die niet meer op school wordt aangeleerd
-
Creatie: Graphics & Lay-out en copywriting (NL)Digitale personalisatie en print Programmatie MAILID, om de beste portkosten te garanderen en gratis advies om de portkosten zo voordelig mogelijk te houden
-
Stockage van uw drukwerk en online toegang tot het
stocksysteem
Contacteer ons op T 016 35 34 78 of
mail naar melissa@contrapunt.be voor een offerte
op maat, inclusief portkosten.
We houden van een gesprek vooraf zodat we ons zo
goed mogelijk kunnen inleven in uw project. Zo kan u
rekenen op de best mogelijke begeleiding om uw project
tot een goed einde te brengen!

